11 gösar + en abborre! :O

I morse tog jag,morfar,Roffe,Patrik och Sara upp näten då. (Dom hette visst Patrik och Sara) xD I Patriks nät var det bara en gös men den var väl nästan 40-50 cm lång. Sen fick Roffe två gösar och några abborrar och så får vi ju inte glömma gurkan. (Den kallas gurka eftersom den verkligen luktar inlagd gurka). Och jag tog upp morfars nät då och fick 11 gösar och en abborre xD Såååå ägda! Roffe sa att nästa gång fick jag fan i mig ta upp hans när också! Sen hjälpte jag morfar att ta ut alla fiskar ur nätet och trassla upp det. Jag gick över med en gös och abborren åt Marrian och Mysan (katten). Hon har blivit så smal, Mysan, det ända hon äter nu är fisk och hon vägrar ta sin hjärtmedicin. =( Om det kan rädda henne att hon får mkt fisk ska jag fan i mig fiska resten av sommaren! Vinern också om det nu krävs! Hon har licksom varot en del i min uppväxt.
När vi var klara med rensningen (som morfar får sköta själv) åkte jag,mamma och Gustav till farmor och farfar och badade. Mina kusiner var också där och Hugo hade fått en sticka under nageln så dom åkte till akuten med honom. Sen får vi ju inte glömma att jag låg och stekte på en Marabou madrass i poolen ett tag tills mamma kom och hoppade upp och la sig lite halft på mig. Då blev det kallt kan man väl säga ;)


                                              
Jag hittade den här bilen och tyckte den var så söt :( Och det är ju inte alls Gilmore Girls boxen i bakgrunden. Inte då!

Jag och Lina var förresten på bibblan idag också :) Jag lånade typ hundra böcker. xD

EmmaHammarström
PS: Jag fick mina presenter från Malin,Patrik,Adam och Hugo idag också. Två böcker och en handgjord ducktvål kan man säga. Det liknar gele och luktar himmelsk! Man ska tydligen klippa av en bit och smörja in sig med det och sedan duscha ;) Jag älskar deras presenter, dom är alltid så fina och annorlunda! Böckerna hette Sanningen om diamanter och Tusen strålande solar.
Kan kanske lägga in en bild på det imorn. Min kamera har slut på batteri för tillfället "/
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0