Gårdagen i Paris.

Igår var vi alltså i Paris. Det var ju Linas födelsedag så hon fick välja vart vi skulle åka. Jag har fortfarande ont i fötterna efter igår då vi säkert gick runt 5 mil. (kändes det som). Vi gick från Lafayette till eiffeltornet och vidare till Champs-Elysées och Triumfbågen vi gick även förbi Louvren. Till lunch åt jag musslor! Mums! Sen köpte vi mat från KFC på vägen hem =D (Glad att slippa Mc Donalds) Här är lite bilder från igår då.

Här njuter jag och min kära syster av musslorna. xD


Här är då inne i Lafayette. Det du ser här är guldbalkongerna och det är så himmla VACKERT där. Det är en jättefin galleria så när man går förbi något litet bord med en ny parfym t.ex. (självklart från något märke som Dior eller Gucci) så ger dom en ett litet papper (som ärväldigt fint) som lukar som den parfymen. och doften håller länge vill jag bara säga. det finns inga direkta affärer där inne utan man kan gå omkring bland klädställningarna och kolla på olika märken.


Detta är Les Invalides och här ligger Napoleon och många fler begravda. Vi gick aldrig in dock.


Och slutligen Eiffeltornet. De har tydligen satt upp EU-ringen på ena sidan xD och ser ni den lilla, smala stången allra högst uppe? Pappa gissade på att den var lika hög som frittfall!  Och mamma var rädd att någon av oss skulle hoppa/rammla ner om vi åkte upp (vilket vi inte gjorde). Jag fick ju nästan en hjärtattack av att åka frittfall! Aldrig i livet att jag skulle hoppa ner där!


PS: JAG VET FORTFARANDE INTE VART JAG SKA FIRA MIN FÖDELSEDAG IMORN! HJÄLP MIG?!
EmmaHammarström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0