La Hulpe.

Idag har vi varit på La Hulpe slottet. Elr rättare sagt utanför. Man kan ju gå omkring där och mata fiskar och fåglar som finns vid en damm. Fast iår fanns det i och för sig inga fiskar eftersom dom hade tömt dammen (bassängen med lerkanter?) för att bygga en brygga och kanske ränsa upp lite. Fast detta gjordes förra året men dammen är inte full ännu och det finns inga fiskar. Men fåglar finns det gott om. Dom är ganska aggressiva men väldigt fina. Vi matade dom med bröd och sen gick vi omkring lite och kollade på statyer gjorda av Folon. Det finns nämligen ett musseum där och iår firas något jubileum för honom och hans stauyer står lite överallt i trädgården. Man måste säga att han inte har någon vidare fantasi. Det fanns en rad statyer som hette t.ex. den femte tanken och så kunde det vara en man med en bok som huvud? Knäppt? fast vissa var fina. Sen var vi och kollade på skolan och jag, Lina och Rasmus (han kom igår xD) gick ner till en grotta av något slag som finns i utkanten av skolgården. Jag säger bara en sak, futurum kommer aldrig att kunna mäta sig med SSB. Varken med undervisning elr skolgård,aktivteter. Jag fick en massa sår och sånt när vi gick ner dit. ''Vägen'' hade växt igen och det var brännässlor och hallonsnår överallt. Missförstå mig inte, jag älskar hallon. Men deras buskar har ju taggar! Och hallonen var inte ens mogna!

Imrogon ska vi kanske till Walibi! Mer känt som Six Flags! Jag längtar!! Det finns 14 bergochdalbanor elr så!! Hihihi!

EmmaHammarström
PS: Jag har ingen bild idag eftersom det är Fridas dator jag sitter på och jag orkar inte skriva på pappas. Puss <3

Kommentarer
Postat av: Lindsy

Jättefin blogg du har! Have fun, jag har också varit på det slottet faktiskt haha!

2008-07-22 @ 00:11:23
URL: http://pettycooat.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0