Hos farmor och farfar =)

Nu är jag hos farmor och farfar. Jag åkte inte med till Harriett. jag orkade inte och så har jag ont i huvudet. Jag fattar inte, jag får det nästan vaje sommar hela tiden. Fast förra året beodde det ju på borelia och jag hoppas att jag inte har fått det igen. Fast det tror jag inte, har inga utslag elr så. Här har jag ätit, badat i poolen och solat lite. Måste få lite färg. Eller man kan väll inte säga att jag badade. Jag låg på en Marabouflytmadrass och mös lite  Just nu sitter jag i bikini och blommig morgonrock och skriver detta inlägg. Jag har även läst ut Alicias bok. Den var väldigt bra. Det ska tydligen komma flera så det blir en serie? På vägen till farmor hade jag, Lina och mamma en konversation som gustav sedan tog del i. Jag kan skriva det jag kommer ihåg.

Jag till mamma: Asså vad kommer egentligen alla ord ifrån?
Mamma: Men du vet ju att man lånar ord från andra språk och så.
Jag: Ja men jag menar såna ord som typ blatte.
Mamma: Ja men det kommer väll också från andra språk eller dialekter. Det är ju slang för mörk.
Gustav: Vad sa ni?
Mamma: Emma undrade vad ord kommer ifrån.
Gustav: Jag vet vad ordet balo kommer ifrån.
Mamma: Jaha. Vad kommer det ifrån då?
Gustav: Han kommer från en hundmamma.
Mamma, jag och Lina: Va?
Gustav: Men Maria och Pers hund.
Mamma: Jaha, Baron!
Gustav: Ja, han kommer från en hundmamma.
 
Haha. Det kanske inte är så roligt när man läser det men det var roligt att höra. Och man hörde inte riktigt om han sa blatte,Balo eller baron.

xoxo Emma xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0